Godkend din mail

Du mangler at godkende din mail. Læs mere.

Arbejdsudstilling

Udforsk arbejde fra vores talentfulde freelancere. Få et indblik i hvordan Danske freelancere kan have en inflydelse på din virksomhed

Chivas Regal
Design

Chivas Regal

Dette projekt blev indsendt til D&AD New Blood 2022 og er lavet ud fra D&AD’s brief. Chivas regal har produceret blended Scotch Whiskies siden 1909. Det er et mærke, der har en stærk arv bygget på kerneværdier om succes og generøsitet. Men nu vil de etablere sig som et aspirationsstatusbrand for en ny generation forbrugere. Chivas vil nu prøve at ramme den næste generation i 18-25-årige, som der ikke er den typiske whisky drikker. Chivas har givet fuld kreativ kontrol over til designeren. Dette åbner døren for, at din fantasi kan løbe løbsk, så sørg for, at man er målrettet i tilgangen til projektet. Uanset designet, skal det stadig indeholde whisky. Chivas ønsker at der bliver taget forbehold for "the out of the box experience", der giver en speciel oplevelse. Chivas ønsker også at der bliver taget hånd om spørgsmålet om bæredygtighed og bæredygtigt emballage. For at bidrage til mit design, tog jeg en tur forbi whisky.dk for at lave research. Besøget hjalp særligt til valget af farvepalette og materialevalg. Der var store fællestræk inden for whisky-etiketter. Hvid, knækket hvid og brune toner gik igen. Få havde en pop af farve, der var dem, der stod mest ud i mængden. De klare farver i paletten er med til at stå frem på hylderne, samt puste et nyt liv ind i whisky målrettet mod den næste generation. Jeg valgte at bruge kork som det primære bæredygtigt materiale. Kork vil give forbrugerne den ønskede luksus fornemmelse. Kork bliver høstes af bakken fra korktræet. Bakken gror tilbage på træet efter det er blevet høstet. Kork har allerede en association til whisky. Det er korken, der giver den velkendte lyd når man tager proppen af. Materielt har en lækker overflade og har en god følelse i hånden.

Helle Løfgren-Andersen
Helle Løfgren-Andersen
20/1/25
Kyst
Design

Kyst

Plastik har længe været standarden for vores industrielle produktion. Dets evner til at holde, er skyld i at det nu er over alt. Særligt hober det sig op i havet. Men hvad hvis der fandtes en løsning i det selvsamme ocean, der er så truet? Fra noget så simpelt som tang? Tang kan nemlig mere end blive rullet om en klump ris med laks. Det er faktisk en af naturens mest forunderlige ressourcer og kan udnyttes i anvendelige materialer, hvor en naturligt nedbrydelig form for bioplast er én af dem. Dette projekt er min bacheloropgave. En del af motivationen bag denne opgave ligger i min interesse for packaging design, samt hvordan man kan tænke bæredygtige emballageløsninger. Den anden del ligger i, at da jeg var i gang med at idegenererer på min opgave, udmeldte Coop deres lukning af Irma kæden. Når jeg så på den respons som pressemeddelelsen fik på nettet, så jeg at mange gamle Irma kunder sagde at Coop er i gang med at svigte Irmas værdier om klima og miljø omtanke. Mød Kyst. Kyst er en nyt fiktive subbrand for Coop som laver fødevareemballage, der er skabt med henblik på at kunne forsvinde af sig selv. Alle materialer der bliver brugt på og i disse emballager er lavet udelukkende på nordiske bæredygtigt tang. Alle emballager er derfor bionedbrydelige og kan sikkert kommes i dit madaffald. Kyst tror på at tangemballager kan være begyndelsen på en plastik forandring og vaneomstilling hos forbrugerne mod den grønne omstilling. Ved at præsentere tang som et positivt bæredygtigt alternativ til plastik, vil Kyst gøre det nemmere for forbruger, at forholde sig miljøbevidst til emballagerne i supermarkedet og derhjemme.

Helle Løfgren-Andersen
Helle Løfgren-Andersen
13/1/25
Grunk Event fik +272 % flere konverteringer  mens de øgede deres ROAS med 547 %
Marketing

Grunk Event fik +272 % flere konverteringer mens de øgede deres ROAS med 547 %

Med Grunk Events stærke behov for forbedret digital tilstedeværelse, tog vi fat om roden og implementerede en holistisk 360-graders markedsføringsstrategi, som sikrede, at alle initiativer arbejdede i samspil og forstærkede hinandens effekt. Vores første skridt var at dykke ned i deres websted for at sikre, at det både teknisk og indholdsmæssigt var optimeret til søgemaskinerne. Vi gennemgik hver side for at sikre, at indholdet ikke kun var af høj kvalitet, men også skræddersyet til de nøgleord, vi havde identificeret som vigtige for både SEO og Google Ads. Dette fokus på kvalitetsindhold sikrede, at vi opnåede en høj kvalitetsscore, hvilket igen førte til bedre placeringer i søgninger, øget click-through-rate (CTR) og mere budgetvenlige klikomkostninger i Google Ads. I Google Ads introducerede vi en velovervejet, men dog simpel strategi, som bestod i en meget bred kampagne struktur (STAG / Single Theme Ad Groups). Ved dertil at strukturere og segmentere kampagner baseret på geografisk placering og søgeintention, kunne vi skræddersy budskaberne specifikt til lokale søgninger, mens vi stadig ramte bredere søgeintentioner. Dette blev suppleret med en dybdegående display og YouTube strategi, der øgede Grunk Events brandkendskab i nøgleperioder og fungerede som en katalysator for en stigende strøm af forespørgsler. Paid Social på platforme som LinkedIn og Meta blev også en central del af vores strategi, især med fokus på julefrokost-sæsonen. Vi udnyttede de psykologiske virkemidler såsom ‘sense of urgency‘ og ‘proof of concept‘ for at maksimere engagementet fra målgruppen. Med den sæsonbetonede natur af julefrokoster var det afgørende for os at være proaktive, fange opmærksomheden tidligt og sørge for, at Grunk Event var top-of-mind for målgruppen. Med et fingerfærdigt overblik tilpassede vi løbende kampagner til de forskellige venues, alt efter efterspørgsel og behov. Gennem denne omfattende strategi og implementering lykkedes det os at omdanne Grunk Events digitale markedsføring fra spredte og ineffektive initiativer til en strømlinet og højeffektiv motor for vækst.

Thor Lundehøj
Thor Lundehøj
16/7/24