Design

Mjødladen

14/1/2025
Mjødladen
Freelancer
Helle Løfgren-Andersen
Helle Løfgren-Andersen
Grafisk designer

Denne opgave er et fiktivt redesign af et eksisterende mærke af dansk mjød. I løbet af den sidste håndfuld år har vi set mere og mere mjød på markedet. Det bliver solgt i små selvstændige butikker, i museer, på mange julemarkeder, andre markeder og ved små pop up stande på torvet. Interessen for den honningbaseret vin har ledt til, at det bliver tilsat mange forskellige nye ingredienser. Det har ført til, at der nu er mange små producenter, der laver mjød i Danmark. Den lille dansk mjød producent Mjødladen skal have et nyt design af deres vinflasker. Samt et nyt logo i samme stil. Mjød stammer fra vikingetiden. Den baggrund vises også på mange mjødetiketter. Flere af Mjødladens konkurrenter viser dog en mere moderne fortolkning. Mjødladens eksisterende stil viser allerede den mere klassiske fortolkning af vikingestillen. For at stå mere ud på markedet og bevare Mjødladens eksisterende stil, vil det nye design og illustrationsstil derfor afspejler vikinger ikoniske runesten.