Helle Løfgren-Andersen
Tilgængelig
Optaget

Helle Løfgren-Andersen

Grafisk designer

Timeløn

300 - 450 kr./t

Kategori

Design

Bio

Hej 👋 Jeg er en junior grafisk designer. Jeg laver alt indenfor grafisk design, visuel kommunikation, brand identiteter, illustration osv.

Links

Helle er en freelance Grafisk designer fra Helsingør

Vinyl Pride
Vinyl Pride
Design

Vinyl Pride

Vinyl Pride CVI, hjemmeside- landing page og produktside er et fiktivt projekt om en moderne musik/vinylbutik. Vinyl Pride sælger vinyl og alt hvad du kan bruge af udstyr på en mere moderne måde end andre vinyl-baseret butikker i Danmark. Vinyl Pride har alt fra de nyeste højttalere til retro vinyl lp’er. Vinyl Pride ønsker et brand look, der signalerer troværdighed og kvalitet. VinylPride kan sammenlignes med HiFI-klub. Og de er naturligvis også deres største konkurrent. Kunden skal tro på, at butikken er garant for et godt vareudvalg og at de lever op til deres garantier. Vinyl Pride tilbyder også kunder noget, som de ellers kun vil kunne få i små selvstændige specialbutikker. Nemlig vinyl plader.
Mjødladen
Mjødladen
Design

Mjødladen

Denne opgave er et fiktivt redesign af et eksisterende mærke af dansk mjød. I løbet af den sidste håndfuld år har vi set mere og mere mjød på markedet. Det bliver solgt i små selvstændige butikker, i museer, på mange julemarkeder, andre markeder og ved små pop up stande på torvet. Interessen for den honningbaseret vin har ledt til, at det bliver tilsat mange forskellige nye ingredienser. Det har ført til, at der nu er mange små producenter, der laver mjød i Danmark. Den lille dansk mjød producent Mjødladen skal have et nyt design af deres vinflasker. Samt et nyt logo i samme stil. Mjød stammer fra vikingetiden. Den baggrund vises også på mange mjødetiketter. Flere af Mjødladens konkurrenter viser dog en mere moderne fortolkning. Mjødladens eksisterende stil viser allerede den mere klassiske fortolkning af vikingestillen. For at stå mere ud på markedet og bevare Mjødladens eksisterende stil, vil det nye design og illustrationsstil derfor afspejler vikinger ikoniske runesten.
Chivas Regal
Chivas Regal
Design

Chivas Regal

Dette projekt blev indsendt til D&AD New Blood 2022 og er lavet ud fra D&AD’s brief. Chivas regal har produceret blended Scotch Whiskies siden 1909. Det er et mærke, der har en stærk arv bygget på kerneværdier om succes og generøsitet. Men nu vil de etablere sig som et aspirationsstatusbrand for en ny generation forbrugere. Chivas vil nu prøve at ramme den næste generation i 18-25-årige, som der ikke er den typiske whisky drikker. Chivas har givet fuld kreativ kontrol over til designeren. Dette åbner døren for, at din fantasi kan løbe løbsk, så sørg for, at man er målrettet i tilgangen til projektet. Uanset designet, skal det stadig indeholde whisky. Chivas ønsker at der bliver taget forbehold for "the out of the box experience", der giver en speciel oplevelse. Chivas ønsker også at der bliver taget hånd om spørgsmålet om bæredygtighed og bæredygtigt emballage. For at bidrage til mit design, tog jeg en tur forbi whisky.dk for at lave research. Besøget hjalp særligt til valget af farvepalette og materialevalg. Der var store fællestræk inden for whisky-etiketter. Hvid, knækket hvid og brune toner gik igen. Få havde en pop af farve, der var dem, der stod mest ud i mængden. De klare farver i paletten er med til at stå frem på hylderne, samt puste et nyt liv ind i whisky målrettet mod den næste generation. Jeg valgte at bruge kork som det primære bæredygtigt materiale. Kork vil give forbrugerne den ønskede luksus fornemmelse. Kork bliver høstes af bakken fra korktræet. Bakken gror tilbage på træet efter det er blevet høstet. Kork har allerede en association til whisky. Det er korken, der giver den velkendte lyd når man tager proppen af. Materielt har en lækker overflade og har en god følelse i hånden.
Red Marie
Red Marie
Design

Red Marie

Omkring en tredjedel af de insektarter, der i dag lever i Danmark, er ved at forsvinde fra landet. Ved at dedikere et område i din have til vilde blomster kan du tiltrække og hjælpe insekterne. Børn er evigt nysgerrige. De elsker at prøve ting af med deres egne to hænder. Børn er også fulde af empati. De er bevidste om hvordan verden fungerer, og vil gerne hjælpe med at gøre verden til et bedre sted. Med en æske af bladet blomsterfrø, samt et sjovt og lærerigt set af insektsamlekort kan hele familien hygge sig sammen, mens de hjælper Marie og hendes venner. Dette projekt er et fiktivt koncept jeg har lavet som del af min 4. semester eksamensopgave på Skolen for Visuel Kommunikation. Under projektet har jeg bl.a. udviklet koncept, lavet illustrationer, kort spil og dispaly typografien Papirklip.
Kyst
Kyst
Design

Kyst

Plastik har længe været standarden for vores industrielle produktion. Dets evner til at holde, er skyld i at det nu er over alt. Særligt hober det sig op i havet. Men hvad hvis der fandtes en løsning i det selvsamme ocean, der er så truet? Fra noget så simpelt som tang? Tang kan nemlig mere end blive rullet om en klump ris med laks. Det er faktisk en af naturens mest forunderlige ressourcer og kan udnyttes i anvendelige materialer, hvor en naturligt nedbrydelig form for bioplast er én af dem. Dette projekt er min bacheloropgave. En del af motivationen bag denne opgave ligger i min interesse for packaging design, samt hvordan man kan tænke bæredygtige emballageløsninger. Den anden del ligger i, at da jeg var i gang med at idegenererer på min opgave, udmeldte Coop deres lukning af Irma kæden. Når jeg så på den respons som pressemeddelelsen fik på nettet, så jeg at mange gamle Irma kunder sagde at Coop er i gang med at svigte Irmas værdier om klima og miljø omtanke. Mød Kyst. Kyst er en nyt fiktive subbrand for Coop som laver fødevareemballage, der er skabt med henblik på at kunne forsvinde af sig selv. Alle materialer der bliver brugt på og i disse emballager er lavet udelukkende på nordiske bæredygtigt tang. Alle emballager er derfor bionedbrydelige og kan sikkert kommes i dit madaffald. Kyst tror på at tangemballager kan være begyndelsen på en plastik forandring og vaneomstilling hos forbrugerne mod den grønne omstilling. Ved at præsentere tang som et positivt bæredygtigt alternativ til plastik, vil Kyst gøre det nemmere for forbruger, at forholde sig miljøbevidst til emballagerne i supermarkedet og derhjemme.

Jeg er en frisk uge junior grafisk designer klar til verdens udfordringer og eventyr. Jeg trives med at udvikle og eksekvere unikke løsninger og visuelle udtryk for brands, koncepter og storytelling. Jeg har en professionsbachelor i Grafisk Kommunikation og arbejder med hele designprocessen. Alt fra at forstå kundens problem og brugerbehov til at udvikle prototyper, skitser og implementere løsningerne.


Jeg er passioneret for mit fag og har et solidt fundament af tekniske færdigheder og en bred værktøjskasse. Jeg kan både arbejde selvstændigt og i teams. Jeg elsker at have en masse variation i mine opgaver. Jeg er lidt af en Jack of all trades, mest fordi jeg ikke kan binde mig selv til kun at mestre ét enkelt område. Blandt disse færdigheder er alt grafisk, typografi, illustration, layout til web og tryk.


Min tilgang til designløsninger er, at ingen projekter er ens. Der er magisk ingen one-size-fits-all. Alle behov er forskellige. Derfor elsker jeg at have masser af variation i mit arbejde og kan tilpasse min stil efter behov. For mig ligger magien i at omsætte kreative ideer til virkelighed med en balanceret tilgang mellem det æstetiske og det funktionelle.

I sidste ende ønsker jeg ikke kun at lave et flot produkt, men også at lave en gennemtænkt løsning i øjenhøjde, der giver mening for kundens og brugerens behov.


Set noget, du kan lide? Har du et projekt i tankerne? Ræk ud - og se, hvad vi kan finde på sammen.

billede med tre freelacnere som står ved et bord
Tilmeld dig som kunde

Tilmeld dig som kunde for at kontakte Helle

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.