1. Identifikation af bilag i outlook
• Oprettelse af Power Automate-flow til at gennemgå din outlook-indbakke
• Definer en regel baseret på specifikke kriterier (f.eks. emne, afsender eller vedhæftninger)
• Når en mail med relevante bilag findes, gemmes bilaget automatisk i en mappe på OneDrive eller Sharepoint
2. VBA i outlook
• Oprettelse af VBA-kode til at scanne indbakken for mails med vedhæftede filer.
• Filtrer mails ud fra dato og emne.
• Gem vedhæftede filer i en specifik mappe på computeren.
3. Import af data til excel
• Oprettelse af VBA kode til at åbne bilagene og udtrække de relevante oplysninger (dato og omkostning).
• Gem oplysningerne i Excel i de korrekte kolonner.
- Power Automate opsætning herunder,
• Udvid flow til at uploade de gemte bilag direkte til en Excel-fil.
• Automatiser processen ved at mappe data til de relevante celler.
4. Organisering af bilag
• Oprettelse af script i enten VBA eller Power Automate der kopierer bilag til en mappe, navngiver filerne med bilagsnummer
og dato, og opretter en struktur med undermapper baseret på f.eks. år og måned.
5. Test og fejlfinding
• Gennemgang, test og fejlsøgning i forbindelse med kørsel af de forskellige sammenslutninger mellem Power Automate, Excel, outlook