Aktiv
Slettet

Automatiser bilagsflow

1. Identifikation af bilag i outlook

• Oprettelse af Power Automate-flow til at gennemgå din outlook-indbakke

• Definer en regel baseret på specifikke kriterier (f.eks. emne, afsender eller vedhæftninger)

• Når en mail med relevante bilag findes, gemmes bilaget automatisk i en mappe på OneDrive eller Sharepoint


2. VBA i outlook

• Oprettelse af VBA-kode til at scanne indbakken for mails med vedhæftede filer.

• Filtrer mails ud fra dato og emne.

• Gem vedhæftede filer i en specifik mappe på computeren.


3. Import af data til excel

• Oprettelse af VBA kode til at åbne bilagene og udtrække de relevante oplysninger (dato og omkostning).

• Gem oplysningerne i Excel i de korrekte kolonner.

- Power Automate opsætning herunder,

• Udvid flow til at uploade de gemte bilag direkte til en Excel-fil.

• Automatiser processen ved at mappe data til de relevante celler.


4. Organisering af bilag

• Oprettelse af script i enten VBA eller Power Automate der kopierer bilag til en mappe, navngiver filerne med bilagsnummer

og dato, og opretter en struktur med undermapper baseret på f.eks. år og måned.


5. Test og fejlfinding

• Gennemgang, test og fejlsøgning i forbindelse med kørsel af de forskellige sammenslutninger mellem Power Automate, Excel, outlook


Budget

1000 - 10000kr.

Betalingsform

Engangsbetaling

Varighed

Under 1 måned

Tilstedeværelse

Fjernarbejde

Region

Hovedstaden
billede med tre freelacnere som står ved et bord
Tilmeld dig som freelancer

Du skal være tilmeldt som freelancer for at kunne ansøge til denne opgave af Business Essentials

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.